Privatpersoner kan betala sina beställningar via Swish, Klarna och Paypal.
Företagsbeställningar betalas i förskott via faktura. Beställningen kan läggas som en swishbetalning, som sedan jag sedan manuellt skapar en faktura utav.
I och med att varje vara har en egen emballagevikt, kan flertalet varor bidra till att portot ser ut att bli högre än lovat. Du kan vara lugn. Jag justerar portokostnaden efter att du har lagt din order. Du får tillbaka överskjutande belopp via valt betalsätt i samband med att jag aktiverar din order.
Du kan välja att få varorna levererade med antingen frimärken**, Postnords varubrev** eller DHL.
Jag letar alltid upp det billigaste fraktalternativet om du inte specifikt vill att jag t ex postar med DHL.
Tänk dock på att Postnord inte garanterar att brev eller varubrev kommer fram inom någon specifik tid. Postnord ersätter heller inte förlust, skada eller saknat innehåll. På det stora hela, så funkar det bra med Postnord (annars hade jag inte haft det alternativet), men om du vill vara på den säkra sidan, kan det vara bra att du väljer DHL och skriver att det verkligen ska skicka med DHL i meddelanderutan.
Tänk på att välja rätt land när du lägger din beställning, så att jag kan betjäna din order. Du väljer land vid utcheckningen, under punkt ett. Tryck på Ändra/Change, så att du kommer åt rullisten med de olika länderna.
FRI FRAKT-försändelser (tunna och platta varor, med med volymmaxvikt på 3 kg, med minstavärde 799 kr (exklusive frakt)) skickas som regel med DHL.
FRIMÄRKENEtt fåtal lätta saker, med en maxvikt på 100 g kan skickas i bubbelkuvert med vanliga frimärken för antingen 29 kr eller 49 kr (upp till 100 g) Det ingår en kostnad för emballage och moms på frimärkes-försändelserna. Jag postar i snitt varannan dag.
| DHL Om du vill hämta varorna på något specifikt DHL-utlämningsställe, kan du skriva detta i meddelandefältet när du lägger din order. Vanligtvis väljs den plats som är närmast din adress. kr. upp till 2 kg = 89 kr (nytt pris fr o m 24 november 2022) 4 kg = 109 kr 8 kg = 159 kr 15 kg = 239 kr
Tänk på att försändelsen måste hämtas inom 7 dagar. Dhl har ändrat villkoren sedan den 1 maj, 2024. |
I priset ingår kostnad för emballage och expedition ut till kund. Vid returer står du för returportot själv.
Efter att jag har aktiverat ordern och bokat frakt skickar jag ett mejl med spårningsnummer till din e-postadress. Du kan oftast spåra försändelsen dagen efter att du har fått mejlet. Om du inte hittar mejlet med spårningsnumret kan du kolla i skräpkorgen.
Jag försöker hitta det billigaste fraktalternativet och postar det som går i bubbelkuvert eller platta lådor.
I o m att DHL har de bästa priserna skickas de flesta ordrar som väger mer än 500 g med DHL.
Om du har handlat (platta och lätta varor) för mer än 799 kr och frakten skulle gå på mer än 79 kr, så betalar du mellanskillnaden, både med DHL och Postnord.
Tänk på att när du vill beställa varor för att komma upp i fraktfritt belopp, så tillkommer portokostnaden utöver minimibeloppet. Jag justerar portokostnaden justeras manuellt i samband med att jag packar din order. Detta sker efter att du har lagt din order.
Observera att det inte är 10 % rabatt eller fri frakt på maskiner och tunga och skrymmande saker. Exempel på skrymmande försändelse kan vara fullstora scrapbookingapper (30*30 cm + något "tjockt" som t ex en burk med lim m m som gör att det inte får plats i en platt pizzakartong), tunga maskiner, stora stansmallsförvaringspärmar m m.
BETALNINGDu kan välja mellan Klarna, PayPal eller Swish. I och jag sköter Sari’s stamping studio vid sidan av mitt jobb i Göteborg, kan det ibland dröja någon dag innan jag återkopplar. NY INFORMATION | ||
| ||
KLARNA Du kan välja kortbetalning eller betalning via faktura. När du lägger din order, reserverar Klarna ett belopp motsvarande totalsumman på din order. När jag sedan aktiverar ordern och drar bort överskjutande kostnad för t ex frakt eller om en vara inte finns i lager, justeras din faktura och Klarna skickar tillbaka mellanskillnaden. | SWISH Vänta med swish-betalningen tills jag har plockat din order och kontrollvägt försändelsen. Jag kontaktar dig via e-post och sedan betalar du till min företagsswish.
| PAYPAL Du behöver ett paypalkonto för att kunna betala med paypal. Vid betalning med PayPal dras betalar du beloppet på en gång och jag betalar sedan tillbaka det överskjutande beloppet.
|
** Om du har valt att förbeställa något, tillsammans med varor som finns i lager, och vill dela upp ordern, tillkommer en extra fraktkostnad för de varor du vill ha postade före förbeställningsvaran.
Detta belopp läggs till en kommande ny frakt, om du vill att jag skickar sakerna igen. I annat fall faktueras du på det aktuella beloppet.
FÖRSÄNDELSER INOM EU (spårbar försändelse) 7-21 dgr med PostNord 250 g = 110 sek 500 g = 149 sek 1 kg = 179 sek o s v...
| FÖRSÄNDELSER UTANFÖR EU, T EX NORGE, ÅLAND, STORBRITANNIEN Norska posten lägger till en kostnad för administration, tull och moms. Importgränsen är 350 norska kronor. Lägre belopp förtullas inte. | ÅLAND 500 g = 155 kr 2000 g = 265 kr 5000 g = 370 kr
|
Australien 56 kr/kg Brasilien 49 kr/kg Chile 62 kr/kg Hong Kong 22 kr/kg Japan 42 kr/kg Kanada 33 kr/kg Kina 50 kr/kg Nya Zeeland 90 kr/kg Sydkorea 30 kr/kg USA 46 kr/kg
Kostnad för moms tillkommer. | Det här är det ungefärliga grund-portopriset: 250 g = 135 kr 500 g = 165 kr 1 000 g = 235 kr 2 000 g = 345 kr 5 000 g = 470 kr
|
I priset ingår kostnad för emballage och expedition. (Detta gäller inte vid returer).
7-21 dagar
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket!
Om du inte upptäcker skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.
Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 14 dgr, brev 7 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria och oöppnade varor utan att ange någon anledning.
Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor).
Om du har öppnat förpackningen på ett sådant sätt att det inte går att sälja i nyskick till nästa kund, kan du inte få full ersättning för varan. Detta diskuteras vidare via mejl.
Du står själv för returfrakten.
Det är alltid 1 års garanti på de produkter du köper.
Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar*/ny vara (eller motsvarande belopp om inte varan finns att beställa på nytt). Om du köper en stansmaskin eller liknande, får du registrera maskinen hos respektive företag och kontakta dem vid reklamationer.
Garantin gäller inte vid förslitningsskador. Detta gäller specifikt skärplattor och andra tillbehör till Gemini-maskinerna. Maskinen är extremt stark, vilket sliter extra mycket på tillbehören. Kanske kan du minska på trycket genom att ta bort ett mellanlägg för att förlänga livstiden på tillbehören.
Återbetalning sker till samma konto som betalningen gjordes från.
Ta kontakt med oss innan retur.
Swish
123 276 4785.
Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig.
Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor. Här är länken till de senaste uppgifterna.
Få alltid hem varan innan du betalar
Betalningstid - alltid 14 dagar
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
Ladda ner dina fakturor från klarna.se
Möjlighet till delbetalning
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post.
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så.
Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto.
Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Få alltid hem varan innan du betalar
Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
Vid ett köp om 10 000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11 458 kr.
Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
PayPal
Med PayPal kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om PayPal finns på https://www.paypal.com.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (GDPR).
SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Tvist
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst.
Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/